Bel ons op 0521-854800 of mail naar info@hometeam.nl

Inloggen derden portal

Onderhoud op verzoek van SWZ               

Een middagje met de uitvoerder mee. 

 

Onlangs was ik bij Gertjan, onze uitvoerder op het Onderhoud op Verzoek project in Zwolle,                      Foto's ontvangen van een huurder vd Leerinkbeek. Bedankt! 
waar HomeTeam in opdracht van SWZ in een (aantal) woningen de badkamer en toilet renoveert. 
Om een beter beeld te krijgen van een project en om te horen hoe huurders deze periode ervaren leek het mij goed om eens een kijkje te gaan nemen op locatie. Een afspraak is zo gemaakt; “leuk dat je langskomt, kom maar op dinsdagmiddag dan kunnen we gelijk wat woningen bezoeken.” 

En zo reed ik dus op een dinsdagmiddag naar Zwolle                                                                                                                                                

Gertjan wacht mij al op bij de bouwkeet, waar we afgesproken hebben. We spreken over hoe het project loopt en wat de werkzaamheden van een uitvoerder inhouden. Gertjan vertelt dat alle betrokken vakmannen ‘s morgens eerst met elkaar bespreken wat er die dag op de planning staat en of er nog bijzonderheden zijn waar die dag naar gekeken moet worden. Daarna gaan ze aan het werk. Als uitvoerder ben je het vaste aanspreekpunt voor de huurders, mensen hebben vragen, willen bijvoorbeeld weten waar de wasbak precies komt of  willen informatie over wanneer de schilderwerkzaamheden beginnen. Met dit soort vragen kunnen huurders bij de uitvoerder terecht. Van tevoren, bij de opname en via een brief krijgen huurders al zoveel mogelijk informatie. Maar omdat het veel is en mensen er best tegenop kunnen zien gaat Gertjan, een paar dagen voordat de werkzaamheden beginnen, altijd even langs om de gang van zaken nog eens duidelijk uit te leggen, vragen te beantwoorden en soms ook om huurders, die er erg tegenop zien gerust te stellen. Op dit project liggen de woningen wat meer verspreid in de wijk en staat de bouwkeet wat verder weg. Daarom loopt Gertjan wat vaker bij de mensen binnen. 

Inmiddels zijn we naar de Maasstraat gereden waar er op dit moment in een aantal woningen hard gewerkt wordt door installateurs, tegelzetters en timmermannen. We bezoeken eerst een woning die nog in de beginfase is. Nadat er eerst een asbestsanering heeft plaatsgevonden is het sloopwerk gelukkig ook achter de rug en is men weer aan het opbouwen. De huurder geeft aan dat de eerste dag het ergst was. “Er was veel lawaai door het slopen van de badkamervloer, het leek of ze zo door de vloer heen zouden komen”. Maar nu ziet hij hoe mooi het wordt en heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. Gertjan geeft aan dat hij later die middag nog even terugkomt om de koof in de keuken, die i.v.m. asbestsanering was losgemaakt, nog even netjes af te timmeren.

De volgende woning die we bezoeken is al bijna klaar. De laatste installatiewerkzaamheden worden verricht en morgen komt de schilder om de laatste hand te leggen aan de badkamer en toiletruimte, waarna deze beide ruimtes worden schoongemaakt. Als laatste wordt dan het beschermende karton van de vloer en trap verwijderd.
Hier wonen wat oudere mensen, ze geven aan dat het een hele impact heeft. Ze hebben het gevoel dat het hele huis op zijn kop staat en zijn nog wat onzeker over de afloop. Gertjan neemt een aantal zaken met hen door, waardoor ze gerust gesteld zijn. Wel zijn ze blij dat het bijna achter de rug is. Zowel het toilet in de douche als beneden worden gerenoveerd. In dat geval zorgen we ervoor dat men gebruik kan maken van een mobiel toilet, die bij de woning wordt geplaatst. Gertjan vertelt me dat ze ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk weer een werkend toilet in de woning is om deze overlast zo beperkt mogelijk te houden voor de huurders.
We krijgen koffie aangeboden en zitten met de beide huurders en twee installateurs gezellig bij elkaar. Ik spreek met mevrouw over de impact die dit voor hen heeft maar ook over nieuwe kastjes die zijn besteld voor de badkamer. Terwijl wij nog in gesprek zijn, gaan de installateurs al weer snel aan het werk, morgen komt de schilder, dus moet alles af zijn.                

We bezoeken nog een derde woning, de huurder is niet thuis dus spreek ik even met onze HomeTeam vakman die daar aan het werk is. Ik krijg uitleg over het materiaal dat gebruikt word en hoe huurders bij het hele proces betrokken worden.

Het is niet gelukt om voor vandaag een afspraak te maken voor een oplevering en ik kan daar dus niet bijzijn. Bij een oplevering loopt de uitvoerder, meestal samen met iemand van SWZ of met de uitvoerder van HomeTeam, de woning door en controleert of alles goed is gegaan en naar wens van de huurder. Mochten er nog herstelwerkzaamheden zijn worden deze zo snel mogelijk opgepakt.

We zijn weer terug bij de bouwkeet en ik bedank Gertjan voor de ‘rondleiding’. Hij gaat de koof in de eerste woning herstellen en ik rijd weer terug naar kantoor. Vandaag heb ik kunnen ervaren hoe het is voor huurders om midden in een verbouwing te zitten en hoe blij zezijn met de oprechte aandacht van de uitvoerder, die naar hen luistert en hen meeneemt in de planning. Met een aantal samenwerkende partijen voeren we de werkzaamheden uit. Dit zijn: Bork Sloop, Mulder Schilders, BS stukadoors, Langeland-Borgman en Wilroo tegelwerk. Het hele team werkt vakkundig en houdt zoveel mogelijk rekening met de huurders zodat, wanneer de woning is opgeleverd, men met een goed gevoel op deze periode kan terugkijken.   

         



 

 

 

    

     

                                  Wanneer HomeTeam?

                                                Als klanttevredenheid en vakmanschap voorop staan.

                                                                                                       
                                                                                  Bij HomeTeam zijn we helemaal thuis in onderhoud. Door heel Noord-Nederland onderhouden we

                                                                                  woningen van dak tot fundering en van binnen en buiten. We zijn in staat uw vastgoed in optimale

                                                                                  staat te brengen en te houden. Waarbij individueel maatwerk en een tevreden bewoner altijd voorop staan. 

                                                                                  Lees meer 

                                                 

                                                                  Reparatieonderhoud

                                                                  Mutatieonderhoud

                                                                  Planmatig onderhoud

                                                                  Communicatie met huurders

                                                                                                                                                                                                                                               

sitemap | contact hoger in Google dotsolutions